News

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

Aldi: Διεκδικεί το 20% της ελληνικής αγοράς

Με μία από τις μεγαλύτερες ξένες επενδύσεις στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, η οποία με χρονικό ορίζοντα δεκαετίας θα φτάσει ενδεχομένως τα 2 δισ. ευρώ, ξεκινά τη διείσδυσή της στην Ελλάδα η κορυφαία αλυσίδα discount διεθνώς, η Aldi, με απώτερο στόχο να αποσπάσει μερίδιο 20% της εγχώριας αγοράς.

Το μερίδιο αυτό, όπως επισήμανε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής της Aldi Ελλάδος, κ. Κ. Ρόζος, εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί με την ολοκλήρωση των επενδύσεων (σε 10 χρόνια), οι οποίες αφορούν σε ένα δίκτυο 400 καταστημάτων με 5 Logistic-Centers (Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αττική, Πάτρα και Κρήτη).

Ουσιαστικά η γερμανική αλυσίδα δημιουργεί ένα κατάστημα ανά 20.000 κατοίκους, ενώ μέχρι στιγμής απασχολεί 480 άτομα, που μέχρι το τέλος του έτους θα φτάσουν τα 600 και μακροπρόθεσμα περίπου τα 3.000. Η έναρξη λειτουργίας την ερχόμενη Πέμπτη θα πραγματοποιηθεί με 7 καταστήματα σε Αριδαία, Βρασνά, Γιαννιτσά, Καλαμαριά, Λάρισα, Σέρρες και Σταυρούπολη.

Στις 18 Δεκεμβρίου θα ανοίξουν τις πύλες τους ακόμη 5 (δύο στα Ιωάννινα, Κοζάνη, Θήβα και Νέα Μάκρη), ενώ μέχρι το τέλος του 2009 το δίκτυο της Aldi θα διαθέτει 42 σημεία σε διάφορες περιοχές της χώρας.


Αττική

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως παρ’ όλο που σύντομα θα λειτουργήσει το κατάστημα της Νέας Μάκρης, εντούτοις η αλυσίδα θα εισέλθει με έτερα σημεία στην Αττική το 2012. Αυτό, κατά τον κ. Ρόζο, αποδίδεται στο ότι αρχικά η αλυσίδα έχει προγραμματίσει την ανάπτυξή της στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλία, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το γεγονός πως το Logistic-Center στον Ασπρόπυργο Αττικής θα ξεκινήσει να υλοποιείται αργότερα.

Ωστόσο στην Αττική θα λειτουργήσουν 35-40 καταστήματα ταυτόχρονα, όταν θα έχει περατωθεί και το Logistic-Center, που θα αποτελέσει επένδυση 70-80 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή το Logistic-Center της Θεσσαλονίκης (προς το παρόν η εταιρεία εξυπηρετεί τα καταστήματά της με ένα εξαγορασμένο και ανακαινισμένο αποθηκευτικό συγκρότημα στη συμπρωτεύουσα) θα είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, καλυμμένης επιφάνειας 55.000 τ.μ., κόστους επένδυσης 85 εκατ. ευρώ και θα περατωθεί στο τέλος του 2009.

Παράλληλα στις 27 Νοεμβρίου μπαίνει ο «θεμέλιος λίθος» για το Logistic-Center της Πάτρας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Aldi σήμερα έχει αγοράσει τουλάχιστον 100 ακίνητα στην Ελλάδα, τα οποία προορίζει για καταστήματα.

Τα καταστήματα της αλυσίδας είναι επιφάνειας από 685-1.000 τ.μ. πώλησης σε ένα επίπεδο, με 5-6 ταμεία, 95-200 θέσεις στάθμευσης και απασχολούν από 25-40 άτομα προσωπικό. Μάλιστα καταβάλλεται προσπάθεια να είναι ως επί το πλείστον ιδιόκτητα, ενώ δεν υπάρχουν σκέψεις για εξαγορά υφιστάμενων μικρών αλυσίδων σούπερ-μάρκετ.

Συνεργασίες

Όσον αφορά στα προϊόντα, η Aldi συνεργάζεται μέχρι στιγμής με 128 ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων-ποτών για την παραγωγή private-label ειδών. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν η ΜΕΒΓΑΛ (φρέσκο γάλα-γιαούρτια), Κολιός (τυροκομικά), ΑΓΝΟ (χυμοί), Μύλοι Λούλη (αλεύρι), Κίκιζας (ζυμαρικά), Xenia (ελαιόλαδο, ελιές κ.ά.), Τσάνταλης (κρασιά κ.ά.), Νίκας (αλλαντικά), Υφαντής (αλλαντικά), Αφοί Χαΐτογλου (ζαχαρώδη), Ιωάννου και Agrifreda (κατεψυγμένα λαχανικά), Πατραϊκή Χαρτοποιία και Georgia-Pacific Ελλάς ΑΕΒΕ (χαρτικά), Ανατολή Μπαχαρικά κ.ά..

Συνολικά το 60% των 1.000 κωδικών προϊόντων των Aldi στην Ελλάδα είναι ελληνικά είδη, ενώ στο τέλος του 2009 θα παρουσιαστεί και μία πλήρης γκάμα βιολογικών προϊόντων.