News

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις οδικές μεταφορές

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις οδικές μεταφορές
Και «καμπανάκια» από τις Βρυξέλλες για τα μεταχειρισμένα ΙΧ εισαγωγής, αλλά και για θέματα περιβάλλοντος
Αθήνα - Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε χθες να οδηγήσει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη τήρηση του Κοινοτικού Δικαίου σχετικά με την ελευθερία εγκατάστασης στη χώρα επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των οδικών μεταφορών. Η Επιτροπή, η οποία πιέζει επί σειρά ετών για την απελευθέρωση του κλειστού αυτού επαγγέλματος, αναφέρει ότι η Ελλάδα δεν τηρεί τη νομοθεσία και « περιορίζει την ταξινόμηση των οχημάτων δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης » και επιβάλλει πάγια τιμολόγια μεταφορικών υπηρεσιών. Επιπλέον η Επιτροπή θεωρεί ότι η υποχρέωση επιβολής πάγιων κομίστρων αφενός αποτρέπει την πρόσβαση αλλοδαπών επιχειρήσεων στους κλάδους των οδικών μεταφορών και της εμπορίας πετρελαιοειδών και αφετέρου παρεμποδίζει την περαιτέρω ανάπτυξη των ήδη εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Ακόμη η Επιτροπή αποφάσισε να ζητήσει με προειδοποιητική επιστολή από την Ελλάδα να εφαρμόσει παλαιότερη απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σχετικά « με τα κριτήρια απομείωσης που χρησιμοποιούνται στη χώρα για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ». Το ΔΕΚ είχε αποφασίσει ότι « το τέλος ταξινόμησης που καταβάλλεται για καινουργές όχημα αποτελεί μέρος της αγοραίας αξίας του και ότι τα κράτη-μέλη πρέπει, κατά τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησηςνα λαμβάνουν υπόψη την τρέχουσα αξία απόσβεσης του αυτοκινήτου ».

Στην ανακοίνωση της Επιτροπής αναφέρεται ότι, μολονότι υπήρξαν ορισμένες τροποποιήσεις, η ελληνική νομοθεσία για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων εξακολουθεί να κάνει διακρίσεις, σε μερικές περιπτώσεις εις βάρος των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη-μέλη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να απευθύνει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, κρίνοντας ότι η χώρα δεν συμμορφώθηκε με απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων του 2004 σχετικά με τα αστικά λύματα στο Θριάσιο Πεδίο. Η απόφαση αυτή αφορά την κατασκευή συστήματος συλλογής και επεξεργασίας αστικών λυμάτων στο Θριάσιο Πεδίο, με σκοπό την αποτροπή της ρύπανσης του κόλπου της Ελευσίνας λόγω απόρριψης των λυμάτων. Η Επιτροπή σημειώνει ότι αν δεν ληφθούν μέτρα για την επίσπευση της κατασκευής των εγκαταστάσεων, ενδέχεται να προσφύγει και πάλι στο Δικαστήριο, ζητώντας την επιβολή προστίμου.

Εξάλλου, με άλλη απόφασή της η Επιτροπή έστειλε αιτιολογημένη γνώμη σε οκτώ κράτη-μέλη, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, επειδή δεν έδωσαν νέες ή επικαιροποιημένες εγκρίσεις για περίπου 4.000 βιομηχανικές εγκαταστάσεις που ήδη λειτουργούν στην Ευρώπη. Η Επιτροπή έκρινε ότι η Ελλάδα, το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία και η Σλοβενία παραβίασαν την Οδηγία 1996/61 σχετικά με την ολοκληρωμένη πρόληψη και τον έλεγχο της ρύπανσης. Σχολιάζοντας την απόφαση της Επιτροπής, ο αρμόδιος για το Περιβάλλον επίτροπος κ. Στ.Δήμας δήλωσε ότι είναι απαράδεκτο να λειτουργούν βιομηχανικές εγκαταστάσεις χωρίς νόμιμες εγκρίσεις που να διασφαλίζουν ότι μειώνονται στο ελάχιστο οι ρυπογόνες εκπομπές, επισημαίνοντας παράλληλα τη σημασία των μέτρων αυτών για την ανθρώπινη υγεία και την προστασία του περιβάλλοντος.


http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=252961