News

Σάββατο 17 Μαΐου 2008

Η γραφειοκρατία «βουλιάζει» τα υδροπλάνα

Από αέρος... εισβολή στο Αιγαίο ετοιμάζουν- μετά τους Καναδούς- και Μεξικανοί επιχειρηματίες, που βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα με σκοπό να δραστηριοποιηθούν στον χώρο των επιβατικών μεταφορών, με τη χρήση υδροπλάνων.

Η δεύτερη εταιρεία υδροπλάνων με την επωνυμία Αrgo Αirways, που ετοιμάζεται να ξεκινήσει δρομολόγια στην Ελλάδα μέσα στο καλοκαίρι, θα έχει ως έδρα της τον Βόλο. Όμως τόσο η ίδια όσο και η ΑirSea Lines των Καναδών επιχειρηματιών που δραστηριοποιείται στην περιοχή του Ιονίου από το 2004 για να έχουν οποιαδήποτε πιθανότητα επιτυχίας- όπως αναγνωρίζουν τα στελέχη τους- θα πρέπει από κοινού να νικήσουν πρώτα την ελληνική γραφειοκρατία.

Τα ίδια στελέχη επισημαίνουν χαρακτηριστικά ότι εξαιτίας της γραφειοκρατίας τα υδροπλάνα κινδυνεύουν να μείνουν άλλο ένα καλοκαίρι- το πέμπτο στη σειρά- μακριά από τα νησιά του Αιγαίου!

Ειδικότερα, όσον αφορά την Αrgo Αirways, οι ιδιοκτήτες της έχουν υποβάλει ήδη αίτηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για να τους χορηγηθεί άδεια αεροπορικής εκμετάλλευσης, προκειμένου να ξεκινήσουν πτήσεις στο Αιγαίο.

Διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας υδροπλάνων είναι ο κ. Κωνσταντίνος Παναγιώτου, πρώην πιλότος που διαθέτει το 51% των μετοχών της. Το υπόλοιπο 49% των μετοχών ανήκει στη μεξικανική εταιρεία Αrgo Ιnternational, μέτοχοι της οποίας είναι ο κ. Χεράρδο Λόπεζ (ιδιοκτήτης τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης στο Μεξικό, όπως του ραδιοφωνικού σταθμού Εl Lobo) και ο κ. Σέρχιο Παδρόν (διαθέτει εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων στο Μεξικό).

Πτήσεις από Βόλο.
Η Αrgo Αirways, σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, αμέσως μόλις πάρει την άδεια αεροπορικής εκμετάλλευσης θα είναι έτοιμη να ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι πτήσεις από τον Βόλο προς την Αθήνα, την Αλόννησο, τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και τη Θεσσαλονίκη. Τις επόμενες μέρες η εταιρεία παραλαμβάνει το πρώτο της υδροπλάνο 14 θέσεων, ένα δεύτερο υδροπλάνο θα παραληφθεί τον Ιούνιο και το τρίτο (19 θέσεων) στα τέλη του καλοκαιριού.

Σε πρώτη φάση η Αrgo Αirways προγραμματίζει να αρχίσει τη δραστηριότητά της με δύο δρομολόγια που θα συνδέουν καθημερινά τον Βόλο με την Αθήνα. Η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιεί το υδατοδρόμιο που θα δημιουργήσουν οι επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν αναλάβει την εκμετάλλευση της μαρίνας του Φλοίσβου. Στην πρώτη φάση εντάσσονται και τα δρομολόγια από Βόλο προς Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο.

Σε δεύτερο στάδιο, όταν θα έχουν παραληφθεί και τα τρία υδροπλάνα, η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σκιάθο και τη Σκόπελο.
Η Αrgo Αirways δεν επιθυμεί να εμπλακεί στα δρομολόγια των Ολυμπιακών Αερογραμμών και γι΄ αυτό θα επιχειρεί είτε σε νησιά δίχως χερσαίο αεροδρόμιο είτε σε προορισμούς που δεν εξυπηρετεί ο εθνικός αερομεταφορέας.

Η ΑirSea Lines.
Η ΑirSea Lines- η πρώτη εταιρεία που έφερε τα υδροπλάνα στην Ελλάδα το 2004- μέχρι στιγμής δραστηριοποιείται μόνο στην περιοχή του Ιονίου. Εντός του Μαΐου, στο πρόγραμμα των καθημερινών δρομολογίων της αναμένεται να συμπεριλάβει τη Ζάκυνθο και το Πρίντεζι της Ιταλίας.
Μέχρι σήμερα η ΑirSea Lines με τα δύο υδροπλάνα που διαθέτει έχει μεταφέρει συνολικά 170.000 επιβάτες, εκτελώντας 17.000 πτήσεις.
Απειλείται η επένδυση. Οι μέτοχοι της ΑirSea Lines, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της κ. Τάσο Γκόβα, «έχοντας επενδύσει ώς τώρα 22 εκατ. ευρώ, αν και διέβλεπαν γρήγορη κερδοφορία, διαπιστώνουν σήμερα τις δυσκολίες του εγχειρήματός τους». Εάν η εταιρεία δεν λάβει άδεια για τη δημιουργία υδατοδρομίου στον Φλοίσβο ή στο ΣΕΦ, λέει ο κ. Γκόβας, τότε αναγκαστικά θα αναστείλει τις τακτικές πτήσεις που έχει προγραμματίσει το προσεχές καλοκαίρι για το Αιγαίο.
Σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία είναι η δημιουργία κατάλληλης βάσης στην Αττική. Η παραχώρηση, πέρυσι, τμήματος του λιμανιού του Λαυρίου για τη δημιουργία υδατοδρομίου αποδείχτηκε ασύμφορη για πολλούς λόγους. Οι σχεδιασμοί της εταιρείας για τη δημιουργία βάσης στην περιοχή μεταξύ του Φλοίσβου και του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), που θεωρείται ιδανικός χώρος για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων και επιβατών, δεν έχουν ευοδωθεί ακόμα, καθώς προσκρούουν σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου.


"TA NEA" Σάββατο, 17 Μαΐου 2008