News

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

Κλειστό επάγγελμα τα ΤΑΧΙ έως το 2011

24/9/2008 - 09:33

Του Φώτη Φωτεινού

Το «χατίρι» του κλάδου των επαγγελματιών αυτοκινητιστών (ΤΑΧΙ) είναι έτοιμο να κάνει, για ακόμη μια φορά, το υπουργείο Μεταφορών. Μπορεί στην ομιλία του στη ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής να άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων, ωστόσο τα ισχυρά συνδικάτα των οδικών μεταφορέων δεν επιτρέπουν «απότομες» αλλαγές.

Έτσι, το υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να κάνει αποδεκτή την τροπολογία του βουλευτή της ΝΔ και Β΄ Αντιπροέδρου της Βουλής, Αν. Νεράντζη, με την οποία προτείνεται η απαγόρευση χορήγησης νέων αδειών ΕΔΧ αυτοκινήτων, δηλαδή ΤΑΧΙ, μέχρι τις 31/12/2011 από 31/12/2008 που ίσχυε έως σήμερα.

Νόμιμα 29.000 ΤΑΧΙ

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν νόμιμα περί τα 29.000 ΤΑΧΙ, καθώς τόσες είναι οι βεβαιωμένες άδειες κυκλοφορίας που έχει εκδώσει το υπουργείο Μεταφορών. Στο λεκανοπέδιο της Αττικής κυκλοφορούν περί τα 13.600 ΤΑΧΙ, 2.000 στην Θεσσαλονίκη και 13.400 στην υπόλοιπη Ελλάδα.

«Το επάγγελμα θα παραμείνει κλειστό δια παντός, οι άδειες είναι υπεραρκετές», αναφέρουν με νόημα στελέχη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), συμπληρώνοντας ότι «όταν μιλάμε για απελευθέρωση του επαγγέλματος, δεν μιλάμε για έκδοση νέων αδειών. Μιλάμε για απελευθέρωση στην άδεια του οδηγού».

Το 2003 το επάγγελμα «έκλεισε» για διάστημα τριών χρόνων με νόμο που ψηφίστηκε επί υπουργίας Χρ. Βερελή, ενώ παρατάθηκε για δυο χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2008, επί υπουργίας Μ. Λιάπη.

Οι τελευταίες άδειες ΤΑΧΙ δόθηκαν στην Αθήνα το 1987 και στην επαρχία το 2003, εάν και με το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών τα ΤΑΧΙ μπορούν να μετατραπούν σε λιμουζίνες, πλην του νομού Αττικής.

Πάντως, τα περισσότερα ΤΑΧΙ της Αθήνας, αν και έχουν τη δυνατότητα, ακόμα δεν έχουν ενσωματωθεί σε συνεταιρισμούς. Αυτό, διότι, στους συνεταιρισμούς υποχρεούνται να εκδίδουν τιμολόγια και να αναλαμβάνουν συγκεκριμένες συμβάσεις έργου για την εξυπηρέτηση όλων των μεταφορικών αναγκών που ενδέχεται να παρουσιασθούν σε ένα πελάτη.


© Capital.gr A.E.