News

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

Kάποιοι κάνουν χρυσές δουλειές -ακόμη και- σήμερα..

Χρυσές δουλειές κάνουν τα καφέ και τα εστιατόρια στα εμπορικά κέντρα. Ο σύγχρονος τρόπος του shopping, που συνδυάζει αγορές και μία- τουλάχιστον- στάση για καφέ ή φαγητό, καθιστά τους χώρους εστίασης των σημερινών εμπορικών ναών σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες. Πρόκειται για μια γοργά αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και εκτιμάται ότι κρύβει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Ως εκ τούτου, εξελίσσεται σε πεδίο μάχης μεταξύ επιχειρηματικών ομίλων από τον χώρο της εστίασης, οι οποίοι ποντάρουν στα 7 δισ. ευρώ που ξοδεύουν οι Έλληνες ετησίως σε καφέ, μπαρ και εστιατόρια. Άλλωστε, μόνο η αξία του σερβιριζόμενου καφέ αγγίζει τα 750 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι οι χώροι ψυχαγωγίας όπου τα καφέ και τα εστιατόρια αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο αποτελούν βασικό στοιχείο στον σχεδιασμό των εμπορικών κέντρων. Από το Μall στο Μαρούσι μέχρι το Αthens Ηeart στην Πειραιώς και από το Cosmopolis στην Κομοτηνή μέχρι το Τalos Ρlaza στην Κρήτη, οι χώροι εστίασης αναλογούν σε σημαντικό κομμάτι της συνολικής επιφάνειας του εμπορικού κέντρου. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός των καταναλωτών (30%) που επισκέπτονται τα εμπορικά κέντρα περνάει εκεί μέχρι και μισή εργάσιμη ημέρα. Αλλά και η πλειονότητα των καταναλωτών που επισκέπτονται εμπορικά κέντρα περνάει σε αυτά μία ή δύο ώρες (33,1%). Ένας στους τρεις καταναλωτές, μάλιστα, τα επισκέπτεται απλά για βόλτα ή ψυχαγωγία. Ακόμα και στην περίπτωση του Golden Ηall, με εμπορικό και όχι ψυχαγωγικό χαρακτήρα, η εικόνα που κυριάρχησε τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του και τις ημέρες των Χριστουγέννων ήταν μεγάλες ουρές στα καφέ και τα εστιατόρια