News

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2008

Στα 7,042 δισ. ευρώ φτάνουν τα δάνεια του ΟΣΕ

Ούτε ένα, ούτε δυο, αλλά 32 δάνεια έχει συνάψει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Το εκτεταμένο δανειακό χαρτοφυλάκιο του ΟΣΕ, το οποίο προέρχεται από 16 εγχώριες και κυρίως διεθνείς τράπεζες, συνολικού ύψους 7,041 δισ. ευρώ (στις 31.12.2007), έχει διαμορφωθεί σήμερα στα 7,375 δισ. ευρώ.

Εφέτος, ο ΟΣΕ είναι έτοιμος να δανειστεί ποσό ύψους 800 εκατ. ευρώ. Τα υπουργεία Οικονομίας και Μεταφορών ενέκριναν την παροχή εγγύησης του ελληνικού Δημοσίου για τη σύναψη δανείου 800 εκατ. ευρώ του ΟΣΕ, ως μέρος του συνολικού δανεισμού του οργανισμού για το 2008.

Ο δανεισμός θα πραγματοποιηθεί μέσα από την έκδοση ομολόγων διάρκειας 15 ετών, εγγυημένων από το ελληνικό κράτος.

Οι δανειακές υποχρεώσεις θα ξεπεράσουν εφέτος τα 1,56 δισ. ευρώ

Οι δανειακές ανάγκες του οργανισμού, μόνο το 2008, προβλέπεται να αγγίξουν τα 1,564 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο εκτιμήθηκε πέρυσι στα 1,245 δισ. ευρώ. Πάντως, το μέσο επιτόκιο δανεισμού για τη χρήση 2007 ανήλθε σε ποσοστό 5,25% και τη χρήση 2006 σε ποσοστό 4,87%.

Τα δάνεια που σύναψε ο ΟΣΕ με τράπεζες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κατά τη διάρκεια της περσινής χρήσης και οι όροι που αποδέχτηκε, έχουν ως εξής:

- ALPHA BANK 800,5 εκατ. ευρώ, με λήξη το 2037.

- EUROFIMA 43,9 εκατ. ευρώ, με λήξη το 2017.

- EUROFIMA 106,1 εκατ. ευρώ, με λήξη το 2024.

- EUROFIMA 165 εκατ. ευρώ, με λήξη το 2017.

Αντίστοιχα, το 2006 σύνηψε τα εξής δάνεια:

- DEPFA BANK 713 εκατ. ευρώ, με λήξη το 2018.

- CITI 255 εκατ. ευρώ, με λήξη το 2019.

Μετατέθηκε για το... 2015 η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ

Από παράταση σε παράταση πηγαίνει η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ. Πλέον, το νέο χρονοδιάγραμμα που δόθηκε από το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει ότι η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το 2015.

Όσον αφορά επιμέρους έργα, σύμφωνα πάντοτε με το υπουργείο Μεταφορών, έως το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αναβάθμισης της γραμμής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στην υφισταμένη διπλή γραμμή ΣΚΑ – Τιθορέας – Δομοκού – Θεσσαλονίκης, μήκους 371 χλμ. Ειδικότερα για το ορεινό τμήμα Τιθορέας - Δομοκού, μήκους 106 χλμ., τα έργα της νέας διπλής γραμμής, συμπεριλαμβανομένων της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης προβλέπεται να ολοκληρωθούν το 2013.

Αντίστοιχα, με χρόνο ολοκλήρωσης στο τέλος του α’ εξαμήνου 2009, εγκαθίσταται ηλεκτροκίνηση στη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων ΣΚΑ – Κιάτο, μήκους 102 χλμ., ενώ τα έργα υποδομής της νέας διπλής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο, μήκους 72 χλμ., προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση το 2014.

Τέλος, σε φάση προγραμματισμού βρίσκονται τα έργα στο τμήμα Αίγιο - Πάτρα, μήκους 35 χλμ., με στόχο την έναρξη των εργασιών εντός του 2009 και την ολοκλήρωσή τους έως το 2014.