News

Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

Πραγματικότητα η Εγνατία Οδός

Πέμπτη, 9 Απριλίου 2009 - 09:27

Πραγματικότητα θα αποτελεί αρχές Μαΐου η Εγνατία Οδός, όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, στο πλαίσιο της τελετής -με έντονο το «άρωμα εκλογών- παράδοσης προς κυκλοφορία δύο ακόμη τμημάτων της Εγνατίας Οδού, συνολικού μήκους 17,5 χλμ.

Πρόκειται για τη σήραγγα Δρίσκου μέχρι τον Κόμβο του Αράχθου 2,5 χλμ. που περιλαμβάνει και τη γέφυρα Αράχθου και κατασκευάστηκε από την ΑΕΓΕΚ. Όπως και για το κομμάτι από τον Κόμβο του Μετσόβου μέχρι τον Κόμβο Παναγιάς – Έξοδος προς Θεσσαλία 15 χλμ., το οποίο κατασκευάστηκε από τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ, Άκτωρ.

Με τα δύο αυτά τμήματα, η Θεσσαλία συνδέεται πλέον συγκοινωνιακά με την Ήπειρο, αποφεύγεται ο επικίνδυνος δρόμος της Κατάρας και η διαδρομή μέχρι τα Γιάννενα συντομεύεται κατά 1,5 ώρα περίπου. Για την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού απομένουν μόλις 31 χλμ. προς Γρεβενά, εκ των οποίων τα μισά είναι έτοιμα, ενώ τα υπόλοιπα θα ετοιμασθούν τέλη Απριλίου.

«Η δέσμευσή μας από το 2004 ήταν ότι ο κύριος άξονας της Εγνατίας θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008. Η απόκλιση των τεσσάρων μηνών οφείλεται στην φοβερή κακοκαιρία που έπληξε την περιοχή» επισήμανε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ.

«Από τα 947 χλμ. της Εγνατίας Όδου και των κάθετων αξόνων της, έμειναν εμείς να κατασκευάσουμε από το 2004 τα 509 χλμ, δηλαδή το 53,7% του έργου. Σε 5 περίπου χρόνια κάνουμε περισσότερο έργο από αυτό που έγινε σε ολόκληρη την προηγούμενη εικοσαετία. Γι’ αυτό η Αντιπολίτευση να μην ψελλίζει δικαιολογίες για έργα που δεν έγιναν» πρόσθεσε χαρακτηριστικά, χωρίς να «κρύψει» την επιθυμία του να συνδεθεί το όνομά του με την αποπεράτωση της Εγνατίας Οδού.

Το μέτωπο έργων που επιθεώρησε ο κ. Σουφλιάς είναι συνολικού μήκους 96 χλμ. και εκτείνεται από τα Γιάννενα μέχρι τα Γρεβενά. Η σαθρότητα του εδάφους της περιοχής, τα ψηλά βουνά, το πέρασμα των οποίων απαιτεί την κατασκευή σηράγγων, η γεφύρωση των χαραδρών και οι κατολισθήσεις αποτέλεσαν τα σημαντικότερα κατασκευαστικά εμπόδια.

Όπως επισήμανε ο κ. Σουφλιάς, η διαμόρφωση του εδάφους δεν επιτρέπει την κατασκευή εισόδου στην Εγνατία από τα Γιάννενα, κατασκευάζεται κόμβος στη Γέφυρα του Αράχθου, ώστε να εξυπηρετούνται τα Ζαγοροχώρια, ενώ έξοδος στην Εγνατία από την περιοχή «Περιστέρι» δεν μπορεί να υπάρξει λόγω του ποταμού Αράχθου.